SuperMarketGuru.gr

Στην παραλία ολοταχώς!

Στην παραλία ολοταχώς!

Προορισμός, εισιτήρια, βαλίτσα… check! Όλα είναι έτοιμα για τις καλοκαιρινές σας διακοπές! Σίγουρα ονειρεύεστε τη στιγμή που θα κλείσετε τον υπολογιστή, θα αφήσετε πίσω τις προθεσμίες στη δουλειά, θα ξυπνάτε, θα ανοίγετε το παράθυρο και το μάτι σας θα χάνεται στο απέραντο γαλάζιο, θα ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα πλούσιο πρωινό μπουφέ, που θα τιμάτε «δίχως αύριο» και στη συνέχεια το beach bar με τις καταπληκτικές γεύσεις κοκτέιλ και τα υπέροχα και δελεαστικά snack θα συνοδεύει άριστα το μπάνιο σας. Κι ενώ όλα αυτά φαντάζουν ονειρικά, η επιστροφή από τις διακοπές και η στιγμή της αλήθειας με τη ζυγαριά μοιάζει κόλαση!

Αυτό το καλοκαίρι, βάλτε στόχο να απολαύσετε τις διακοπές σας κάνοντας σωστές επιλογές που δε θα σας δώσουν την αίσθηση της στέρησης και δε θα γκρεμίσουν τους κόπους σας για να αποκτήσετε το σώμα που θέλατε πριν βγείτε στην παραλία. Γι’ αυτό δώστε τέλος στις διατροφικές «διακοπές» που σας φορτώνουν με περιττά κιλά!

Κεφάλαιο… πρωινό!

Η αλήθεια είναι ότι το πρωινό, αν δεν συμπεριλαμβάνει μπέικον, λουκάνικα, ζαμπόν, διάφορα τυριά και αβγά… περιλαμβάνει τουλάχιστον κάποιο είδος τυρόπιτας ή/και ένα κρουασάν.. δηλαδή με ένα πρόχειρο υπολογισμό γύρω στις 500-600 θερμίδες με το καλημέρα σας. Και σα να μην έφθανε μόνο αυτό, την εμφάνισή τους στο πρωινό έχουν κάνει διάφορα θερμιδογόνα ροφήματα καφέ (με φουλ ζάχαρη, σιρόπι και σαντιγί, που μπορεί να φτάνει και τις 600 θερμίδες) ή από ένα «αθώο» milk shake της τάξης των 700 θερμίδων!

Θυμηθείτε ποιος είναι ο ρόλος του πρωινού… Το πρωινό υπάρχει για να σπάει τη βραδινή νηστεία, να μας παρέχει θρεπτικά συστατικά για να βγάλουμε πέρα την ημέρα και να ρυθμίζει την πείνα μας για το υπόλοιπο της ημέρας ελέγχοντας καλύτερα το σωματικό μας βάρος και όχι θέτοντάς το σε κίνδυνο με ένα πρωινό-βόμβα.

Γι’ αυτό:

  • ξεκινήστε με έναν φυσιολογικό καφέ, όπως για παράδειγμα ελληνικό ή στιγμιαίο καφέ που δεν έχουν θερμίδες αυτοί καθ’ εαυτοί, χρησιμοποιώντας κάποιο ολιγοθερμιδικό γλυκαντικό αντί για ζάχαρη και προσθέτοντας λίγο έως καθόλου αν είναι δυνατό γάλα
  • αν θέλετε να ενυδατωθείτε περαιτέρω προσθέστε έναν φυσικό χυμό πορτοκάλι ή ανανά, ή ανάμεικτο φυσικό χυμό φρούτων, καλύπτοντας έτσι και μερίδες φρούτων και χρειάζεστε μέσα στην ημέρα
  • επιλέξτε κάποιο τρόφιμο ολικής άλεσης όπως δημητριακά ολικής άλεσης ή φρυγανιές ολικής για να αυξήσετε τον κορεσμό σας αλλά και να βελτιώσετε τη λειτουργία του εντέρου αποφεύγοντας τα ενοχλητικά φουσκώματα στις διακοπές
  • ολοκληρώστε το παζλ του πρωινού με κάποια πηγή πρωτεΐνης που θα μπορούσε να είναι γιαούρτι ή τυρί ή ακόμα και μια ομελέτα
  • σκεφτείτε κάθε μέρα τι θα θέλατε να δοκιμάσετε από το μπουφέ και μοιράστε τις επιλογές ανάλογα με τις μέρες, ώστε να μη φορτώνετε θερμιδικά την κάθε μέρα

Snack on the beach!

Φυσικά όλοι ξέρουμε ότι το club sandwich ως μεσημεριανό snack, είναι σχεδόν μία παράδοση στην παραλία… και αν πρόκειται για την πλήρη έκδοσή του (πατάτες/ μπέικον/ μαγιονέζα), τότε γύρω στις 950 θερμίδες και πολλά κορεσμένα πλέον λιπαρά είναι δικά σας…

Γι’ αυτό…

  • μοιραστείτε το με τη συντροφιά σας ή ακόμα καλύτερα επιλέξτε ένα νοστιμότατο τοστ με σολομό ή γαλοπούλα/ τυρί/ ντομάτα! Η διαφορά στις θερμίδες είναι τεράστια…
  • εφοδιαστείτε με τα κατάλληλα snacks και στην παραλία, ώστε να μην μείνετε πολλές ώρες νηστικοί. Αν ανήκετε στην κατηγορία των ‘‘οργανωμένων’’, που επισκέπτονται την παραλία με ψυγειάκι τότε μπορείτε να καταναλώσετε γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, κομματάκια φρούτων και τοστ με τυρί χαμηλό σε λιπαρά. Ωστόσο, αν επισκέπτεστε την παραλία μόνο… με την πετσέτα σας εφοδιαστείτε με μικρά snack που μεταφέρονται εύκολα, όπως δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, αποξηραμένα φρούτα και ανάλατους ξηρούς καρπούς ή ένα φρούτο με κάποια μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης.

Αλκοόλ… η «must» καλοκαιρινή συντροφιά

Η θάλασσα θέλει μπύρα στο beach bar, το ουζάκι συνοδεύει τέλεια τα θαλασσινά στην ταβέρνα και στη βραδινή σας έξοδο σας δροσίζει άψογα ένα κοκτέιλ! Εάν θέλετε να κρατήσετε τη φόρμα σας και την επίπεδη κοιλιά σας, δεν χρειάζεται να στερηθείτε το αλκοόλ, αρκεί βέβαια να το καταναλώνετε με μέτρο. Το αλκοόλ είναι το δεύτερο πιο θερμιδογόνο συστατικό της διατροφής μετά το λίπος, καθώς προσφέρει στο σώμα μας 7 θερμίδες/ γραμμάριο.

Συγκρίνετε και αντικαταστήστε

  • 1 ποτήρι μπύρα (330 ml): 150 θερμίδες Vs 1 ποτήρι μπύρα light (330 ml): 85 θερμίδες
  • 1 ποτήρι τσίπουρο (45 ml): 170 θερμίδες Vs 1 ποτήρι ούζο (45 ml): 155 θερμίδες
  • 1 ποτήρι sangria (120 ml): 114 θερμίδες Vs 1 ποτήρι λευκό κρασί (120 ml): 80 θερμίδες ή 1 ποτήρι κόκκινο κρασί (120 ml): 85 θερμίδες
  • 1 Mojito: 340 θερμίδες Vs 1 κοκτέιλ Cuba libre: 260 θερμίδες
  • 1 ποτήρι whiskey/ gin/ vodka (80 ml): 270 θερμίδες (με χυμό ή αναψυκτικό με ζάχαρη) Vs 1 ποτό με light αναψυκτικό (275 ml): 190 θερμίδες

Γι’ αυτό:

  • Προσπαθήστε να μην υπερβαίνετε το ένα ποτό την ημέρα την περίοδο των διακοπών.
  • Η καλύτερη επιλογή είναι ένα ποτήρι κρασί, ενώ η μπύρα, ακριβώς επειδή την καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες, μπορεί να μας φορτώσει με περιττές θερμίδες.
  • Στην παραλία καταναλώστε πολύ νερό (φυσικό ή μεταλλικό ανθρακούχο), φυσικούς χυμούς, fruit punch, παγωμένο πράσινο τσάι χωρίς ζάχαρη ή ένα light αναψυκτικό, για να ξεδιψάσετε! Το αλκοόλ και ο ήλιος είναι κακός συνδυασμός, καθώς πιθανόν είναι να «κάνετε κεφάλι…» και να χάσετε τη διάθεση σας για το υπόλοιπο της βραδιάς.
Μοιραστείτε το άρθρο:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest