SuperMarketGuru.gr

Τι πρέπει να κοιτάτε πάντα στις ετικέτες των προϊόντων που ψωνίζετε

Τι πρέπει να κοιτάτε πάντα στις ετικέτες των προϊόντων που ψωνίζετε

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε πως, ως καταναλωτές, έχετε ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια σας, τις ετικέτες τροφίμων, τις οποίες αν τις χρησιμοποιήσετε σωστά σας βοηθούν να κάνετε συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα και θρεπτικές επιλογές με αποτέλεσμα τον έλεγχο του σωματικού σας βάρους και την προστασία της υγείας σας.

Τι πρέπει λοιπόν να προσέχετε στις ετικέτες τροφίμων, όταν κάνετε τα ψώνια σας;

Το μέγεθος της μερίδας

Συνήθως αναγράφεται σε γραμμάρια ή σε κάποια άλλη γνωστή μονάδα μέτρησης. Παρόμοια είδη φαγητού συνήθως έχουν και παρόμοιο μέγεθος μερίδας, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στο καταναλωτή να τα συγκρίνει ευκολότερα. Η ετικέτα επίσης περιλαμβάνει τις μερίδες ανά περιέκτη, ώστε να σας βοηθήσει να υπολογίσετε τις θερμίδες και τα θρεπτικά συστατικά σε ολόκληρη τη συσκευασία. Σιγουρευτείτε, ότι ελέγχετε το μέγεθος της μερίδας που καταναλώνετε πραγματικά. Αν, για παράδειγμα, μία μερίδα αντιστοιχεί σε 16 κράκερς και εσείς καταναλώσετε 32, αυτόματα διπλασιάζετε τον αριθμό των θερμίδων, το λίπος και όλα τα συστατικά που αυτά περιέχουν.

Οι θερμίδες 

Οι αναγραφόμενες θερμίδες στην ετικέτα της εκάστοτε συσκευασίας σας δείχνουν το ποσό των θερμίδων που αντιστοιχεί σε μία μερίδα του συγκεκριμένου τροφίμου. Η ετικέτα επίσης αναγράφει το ποσό των θερμίδων που προέρχεται από λίπος. Για παράδειγμα, μπορεί να αναγράφεται ότι από τις 150 θερμίδες της μερίδας, οι 50 προέρχονται από λίπος. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες προκειμένου να συγκρίνετε παρόμοια προϊόντα και να επιλέξετε εκείνο, το οποίο είναι χαμηλότερης περιεκτικότητας σε θερμίδες ή λίπος, ή και στα δύο.

Προσοχή! Ο αριθμός των μερίδων που καταναλώνουμε, καθορίζει τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνουμε! Η κατανάλωση πολλών θερμίδων ημερησίως σχετίζεται με την αύξηση του βάρους και την εκδήλωση παχυσαρκίας.

Τα συστατικά του τροφίμου 

Αρχικά, θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι τα συστατικά ενός τροφίμου στην ετικέτα εμφανίζονται πάντα κατά φθίνουσα σειρά, δηλαδή το συστατικό με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα περιέχεται πρώτο, το αμέσως επόμενο μεγαλύτερο σε περιεκτικότητα δεύτερο και ούτω κάθ’ εξής.

Έπειτα, υπάρχουν αναγραφόμενα συστατικά που είναι επιβλαβή για την υγεία, και άρα πρέπει να προσέχετε να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα στα τρόφιμα που καταναλώνετε. Υπάρχουν επίσης  και συστατικά τα οποία είναι αναγνωρισμένα ευεργετικά για την υγεία και πρέπει να επιδιώκετε την υψηλότερη δυνατή πρόσληψη αυτών, σε φυσιολογικά επίπεδα πάντα. Στη πρώτη κατηγορία, περιέχονται το κορεσμένο λίπος και τα trans λιπαρά, η ζάχαρη και το αλάτι, ενώ στη δεύτερη κατηγορία οι βιταμίνες A και D, το ασβέστιο, ο σίδηρος, το κάλιο και οι φυτικές ίνες. Διαβάστε προσεκτικά και φροντίστε να κατανοήσετε καλά αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι της διατροφικής ετικέτας για να κάνετε τις πιο υγιείς και πιο θρεπτικές επιλογές, ώστε να βελτιώσετε ή/και να διατηρήσετε την υγεία σας.

Ψυχραιμία λοιπόν και καλή ανάγνωση!

Μοιραστείτε το άρθρο:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest