SuperMarketGuru.gr

Έξυπνες επιλογές για snack

Έξυπνες επιλογές για snack

Τα μικρά και συχνά γεύματα είναι μια συμβουλή πολλών ετών. Στην παιδική ηλικία το snack είναι απαραίτητο γεύμα για την σωστή ανάπτυξη, αλλά και πονοκέφαλος για πολλούς γονείς. Πρέπει να είναι υγιεινό, αλλά και νόστιμο, χορταστικό αλλά να μην παχαίνει, να δίνει ενέργεια αλλά να μη φουσκώνει, θρεπτικό αλλά να μην αλλοιώνεται μέσα στην τσάντα του παιδιού. Οι ίδιοι προβληματισμοί απασχολούν τους γονείς, εργαζόμενους ή μη.

Είναι το snack αναγκαίο γεύμα; 

Ναι! Τα παιδιά βρίσκονται σε στάδιο έντονης ανάπτυξης. Ένα γεύμα για να καταναλωθεί, να γίνει η πέψη του και να περάσουν τα συστατικά του στον οργανισμό απαιτεί από δύο έως τέσσερις ώρες. Αν ένα παιδί σε αυτό το διάστημα δε καταναλώσει κάτι, τότε ο οργανισμός μπαίνει σε κατάσταση αναμονής. Και οι ενήλικες όμως που πρέπει να αποδίδουν διαρκώς απαιτείται να ανατροφοδοτούν τον οργανισμό τους. Ο καφές συνήθως τονώνει το κεντρικό νευρικό σύστημα και δίνει τη λύση, αλλά χρειάζονται και καύσιμα!

Ποιο είναι το ιδανικό snack;

Δεν υπάρχει μια απάντηση. Εξαρτάται από την ώρα, τις απαιτήσεις ακόμα και από τη δυνατότητα συντήρησης του snack. Άλλες ανάγκες έχει ένα παιδί πριν από μια αθλητική δραστηριότητα, άλλες στο διάλειμμα του σχολείου και άλλες το απόγευμα στο σπίτι όταν κάθεται για διάβασμα, άλλες ένας ενήλικας πριν το γυμναστήριο και άλλες όταν δουλεύει δέκα ώρες την ημέρα κλεισμένος σε ένα meeting μέχρι αργά το απόγευμα. Το κοινό σε όλες καταστάσεις είναι, ότι υπάρχει ανάγκη για άμεση ενέργεια. Αν αυτή συνδυαστεί και με θρεπτική αξία τότε είμαστε σε σωστό δρόμο. Ενέργεια σημαίνει υδατάνθρακες. Με απλά λόγια: ψωμί, δημητριακά, φρούτα, κράκερς, χυμός, γιαούρτι ή γάλα, μέλι ή μαρμελάδα κ.α. Σάντουιτς, κέικ, φρούτα, μπάρα δημητριακών, ψωμί με τυρί ή αυγό, τσουρέκι, κουλούρι, κράκερς, ξηροί καρποί με σταφίδες ή ξερά σύκα και ο συνδυασμός τους είναι εξαιρετικές ιδέες. Φαντασία, ποικιλία και οργάνωση χρειάζεται.

Υπάρχουν «κακά» snack;

Γενικά δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα. Σαφώς υπάρχουν υγιεινά και όχι τόσο θρεπτικά. Αλλά ποιος μπορεί να αποκλείσει το γλυκό από ένα παιδί ή από ένα… μεγάλο παιδί; Υπάρχουν τρόφιμα που καταναλώνουμε συχνά και σε ποσότητα και άλλα που τα καταναλώνουμε σπανιότερα και σε ειδικές περιστάσεις. Ένα παιδί που στο σχολείο έχει μαζί του μόνο γλυκό, κρουασάν, τυρόπιτα και πατατάκια είναι πρόβλημαΑν όμως τη μια μέρα πάρει σάντουιτς, την άλλη μπάρα την άλλη φρούτο και κράκερ και την άλλο τσουρέκι ή κέικ, τότε έχουμε ισορροπία. Άλλο κάθε απόγευμα να τρώει γλυκό και άλλο φρούτα, φρουτοσαλάτα, χυμό ή γιαούρτι ή μπάρα ή γάλα με δημητριακά.

Χρειάζεται σε όλους το snack

Όταν κάποιος προσπαθεί να χάσει κιλά το snack δεν είναι υποχρεωτικό (όλα είναι θερμίδες εξάλλου). Αν κάποιος είναι επιρρεπείς στο binging τότε καλύτερα ας το αποφύγει. Γενικά μιλώντας, το snack λειτουργεί σαν ανεφοδιασμός στον οργανισμό σας.

Όλες οι συμβουλές που δόθηκαν παραπάνω ισχύουν. Αν στο γραφείο φέρετε φρούτα αντί τυροπιτάκια ή γλυκό μάλλον γλιτώνετε κιλά, τύψεις και στρες. Αλλαγή στον τρόπο σκέψης χρειάζεται. Αφήστε, που μάλλον αν έχετε φάει κάτι «υγιεινό» πριν φύγετε για το σπίτι, οι πιθανότητες να καταναλώσετε μικρότερο γεύμα αυξάνονται πολύ!

Μοιραστείτε το άρθρο:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest